luni, 26 decembrie 2011

A fi



A fi

                                         Radu Theodora Cristina

A fi fericit este cand accepti
Ceea ce esti.
In prealabil ai tras cu coada ochiului
Stanga-dreapta
Si ai bagat de seama ca esti.

Ti-a trecut prin cap ca alta sansa de a fi
S-ar putea sa nu mai ai,
Doar daca ai putin noroc
Si invatatii lumii care scotocesc necontenit atomul,
Cautand particula lui Dumnezeu,
Pun mana intr-un final pe universurile paralele

Si in a 26-a dimensiune a unuia dintre ele,
Surpriza,
Cine si-ar fi inchipuit,
Te asteapta chiar pe tine
O sansa nou-nouta
Ca scoasa din cutie,

Continui cu a intelege ce inseamna sa fii,
Invatatii nu te mai pot ajuta,
Ocupati fiind cu teroiile lor riguroase.

Viata e doar un test a spus cineva,
Daca ar fi fost chiar asta viata adevarata
Am fi primit instructiuni precise despre
Ce si cum sa facem.

Nu s-a gandit respectivul intelept,
Ca invatatii responsabili cu scrisul instructiunilor
Au uitat de mult de noi
Cautand mereu galaxii in culori ireale.

Ii lasi pe invatati cu ecuatiile lor ingenioase
Si te apuci,
Cu manecile suflecate pana la cot,
Sa inveti ce esti si cu ce se mananca.
Aceasta chestiune
Pe cat de serioasa si profunda
Pe atat de simpla si amuzanta.
                                                                           Decembrie 2011

              Am primit in dar, de Craciun, aceasta poezie, si este scrisa de unul dintre cele mai dragi suflete mie, de pe acest paman, din aceasta viata. Am invata impreuna ce inseamna a fi, umbland desculte pe ulitele Murighiolului in verile mai ieri apuse, simtind energia vie a pamantului cum ne patrunde in fiinta. Incercand sa patrundem logica unui taune si de ce anume el inteapa, astfel incat sa-l determinam sa nu ne mai intepe chiar pe noi. Am invatat impreuna ce inseamna a fi, in saratura, in acelasi sat din Delta Dunarii, facand pluta, precum frunza pe apa, incercand impreuna sa patrundem intelesul relatiei corpului cu apa.
             Am trait impreuna in afara timpului zile in sir, in care clipa era tot ceea ce este, astfel incat am anulat notiunea conventionala de timp.
             Acum ea este Doctor in matematica, si in pofida si dincolo de lucrul acesta, ea este!
             In viata asta ne-a unit acelasi sange si acelasi neam, de dincolo am sa te caut si am sa te veghez mereu.
              Cristinei, cu iubire nemarginita.

2 comentarii:

  1. Ferice de Ea, ferice de Voi...
    si de oameni care raman in sufletele noastre ca niste poeme.
    Te cuprind!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc si eu lui Dumnezeu in fiecare minut al existentei mele pentru toti oamenii care mi-au iesit in cale, pentru o clipa sau pentru un timp. Ferice de Noi, caci facem parte din aceeasi experienta si nimic nu ne desparte!
    M-am legat cu tine intru iubire, aici si dincolo, :).
    cu sufletul, te imbratisez!

    RăspundețiȘtergere

Aripi, cuvintelor tale, aici..