miercuri, 12 octombrie 2011

Ingeri

      Tatalui meu,
      Pentru ca... m-a facut din dragoste.
                    ... mi l-a facut cunoscut pe Dumnezeul din mine cand mi-a spus "tu poti face orice-ti vei dori vreodata".
                   ... ma privea de fiecare data de ca si cand ar fi zarit o minune si incerca sa cuprinda cu intelegerea lui un univers distinct, aflat intr-o dinamica naucitoare.
                   ... a vazut limpede in mine si dincolo de mine chiar si in perioada in care eram un ghem de contradictii.
                   ... ma asculta de fiecare data cand ii vorbeam, chiar si atunci cand ii spuneam ca nu e drept.
                   ... cel mai aspru mod de a se comporta fata de mine insemna sa-mi spuna numele de alint pe ton scurt si inalt.
                  ... atunci cand ma simtea suparata se uita adanc in ochii mei si-mi spunea "are sa treaca, tata".
                  ... venea de la serviciu destul de obosit, seara, si apoi mergea cu mine la film, pentru ca eu imi doream sa vad "Liceenii".
                  ... atunci cand am primit primul 7 in teza, la fizica, mi-a spus "nu-i nimic, fetitele nu este neparat necesar sa stie fizica".
                  ... odata, cand s-a intamplat ca fratele meu mijlociu sa faca o mare boroboata ne-a aliniat pe toti, negru de suparare, si ne-a spus "bravo, tata, sa mai faceti". Atat.
                  ... avea mereu o carte deschisa, pe un scaun langa pat, mereu o alta.
                  ... la salariu, cumpara mai multe carti decat dulciuri iar lucrul acesta ma amara peste masura.
                  ... atunci cand m-am indragostit prima data a acceptat cu greu lucrul acesta si m-a "amenintat" ca daca are sa ma mai vada o data cu acel baiat, are sa-l calce cu masina.
                  ... nu l-a calcat cu masina ci s-a comportat cu el ca si cu proprii fii.
                  ... atunci cand am avut primul esec educational m-a tinut strans in brate, ore in sir.
                  ... nu mi-a spus niciodata "asa trebuie sa faci, asa nu trebuie sa faci" sau "nu ai voie".
                  ... noi doi nu aveam nevoie de prea multe cuvinte, sufletele noastre se ingemanau pana la string.
                  ... de la el am invatat ca sunt unele lucruri pe care le faci pentru ca trebuie, dar ca a face lucrurile care-ti plac, este imperios necesar.
                  ... de la el stiu ca a fi drept e datorie de onoare. De la el am aflat ce inseamna sa ramai drept pana la capat si cu orice pret.
                  ... i-am fost alaturi in clipele lui cele mai grele si am incercat sa-i fac pace intre trup si suflet, cand unul dintre ele trebuia sa ramana pe pamant pentru ca pentru celalalt se deschisesera deja portile Cerului.
                  ... de dincolo, mi-a ramas aproape si astfel mi-a deschis ochii spre nevazute.
                  ... ziua de astazi ma obliga sa numar anii de cand el a plecat spre un nou inceput.
                 Tatalui meu, cu nesfarsita dragoste!

2 comentarii:

  1. Sunt convinsa ca tatal tau acolo unde este, e foarte mandru de tine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma straduiesc in fiecare zi mai mult, pentru ca semintele pe care el le-a plantat in mine sa rodeasca. Multumesc, Angel-ul meu.

    RăspundețiȘtergere

Aripi, cuvintelor tale, aici..